De drijvende overtuiging van Client Care Manager Elmira Avdic
“Contacten met klanten en hen vooruithelpen heeft me altijd enorm gemotiveerd.” Elmira is sinds juli 2023 Client Care Manager bij Akkermans & Partners, waar ze verantwoordelijk is voor de klantenservice en andere commerciële taken. Met een divers takenpakket en een sterke focus op klanttevredenheid zet Elmira zich in voor de groei en uitbreiding van de verschillende opleidingsplatformen van Akkermans & Partners.
Kun je jezelf kort voorstellen en ons iets vertellen over je achtergrond en ervaring?
“Ik ben geboren in Kosovo en op driejarige leeftijd naar Duitsland verhuisd. In 2017 behaalde ik mijn Bachelor in Sporteconomie, maar al snel ontdekte ik dat ik het meest voldoening haal uit klantenservice en managementtaken. In 2018 verhuisde ik naar België voor de liefde. Sinds juli 2023 werk ik als Client Care Manager bij Akkermans & Partners, een functie die ik met veel plezier uitvoer. Daarnaast ben ik ook mama van een kindje en verwacht ik binnen enkele maanden een tweede.”
Wat zijn je specifieke verantwoordelijkheden als Client Care Manager bij Akkermans & Partners?
“Mijn takenpakket is ontzettend boeiend en divers. Mijn voornaamste verantwoordelijkheid is het leveren van uitstekende service aan onze klanten en het beantwoorden van hun vragen over het leerplatform Advisors Up-to-date. Ik beheer ook de content van het platform en publiceer op artikel gebaseerde e-learnings, die worden geschreven door onze redactieleden. Daarnaast behoren algemene administratie en klantregistratie tot mijn takenpakket, en ben ik deels betrokken bij de facturatie. Mijn belangrijkste focus ligt echter op prospectie binnen de Duitse markt. Dit houdt in dat ik potentiële klanten informeer over de nieuwste acties en hen nieuwsbrieven bezorg met de meest actuele content. Verder ondersteun ik mijn collega en Country Manager van Advisors Up-to-date Duitsland, Armin Lehmann.”
Hoe ziet een gemiddelde werkdag eruit voor jou?
“Bij aankomst op kantoor check ik mijn e-mails en open ik alle platformen. Ik begin met het klantenserviceportaal en verwerk eventuele vragen of verzoeken van klanten. Vervolgens onderhoud ik bestaande relaties, beheer ik de licenties en voer ik nieuwe artikelen in op het platform. Ten slotte behoort de eerste lijn sales tot een belangrijke taak van mijn dag.
Niet alleen vind ik de jobinhoud zeer interessant, maar ook het menselijke contact waardeer ik enorm. ‘s Ochtends maken we steeds tijd voor een korte babbel bij een tas koffie. Dit zorgt voor een positieve en stimulerende start van de werkdag. Bovendien heb ik regelmatig overleg met mijn naaste collega’s Sabrina, Margreet en Armin om snel te kunnen schakelen. De sfeer op kantoor is heel aangenaam, mede dankzij de mooie werkplek en locatie. Ook de mogelijkheid om een aantal dagen per week van thuis uit te werken zorgt voor een evenwichtige work-lifebalans.”
Advisors Up-to-date is een online tool voor bijscholing. Wat zijn de unieke troeven (USP’s) ervan?
“Het platform biedt een gemakkelijke en flexibele manier voor iedereen in de financiële en verzekeringsbranche om zich bij te scholen. Werknemers hoeven zich niet te verplaatsen voor opleidingen, want ze kunnen deze volgen waar en wanneer ze willen én zelfs op hun smartphone. Bovendien wordt de inhoud geschreven door experts en professoren, waardoor deze altijd deskundig en relevant is. En niet te vergeten, voor grote bedrijven is het een kosteneffectieve manier om hun medewerkers bij te scholen en up-to-date te houden.”
Het platform Advisors Up-to-date breidt uit. Welke functionaliteiten komen erbij?
“We hebben een tweede platform gelanceerd: Accountancy Up-to-date. Het is vergelijkbaar met Advisors Up-to-date, maar gericht op boekhouders. Zo kunnen ze hun (verplichte) bijscholingspunten behalen door zich in de leerstof op het platform te verdiepen. Geïnteresseerden kunnen zich nu al aanmelden om de onlineopleidingen te volgen. Daarnaast breidt Advisors Up-to-date uit naar Duitsland en zijn er plannen om het in Spanje en Frankrijk te introduceren.”
Akkermans & Partners is op zoek naar een Client Care medewerker en facturatiemedewerker. Welke taken zullen deze personen op zich nemen?
“Door de uitbreidingen en internationale ambities neemt ook de hoeveelheid werk toe. Mijn focus zal voornamelijk liggen op de uitbreiding in Duitsland. Daarnaast zal ik eind augustus met zwangerschapsverlof gaan, waardoor extra ondersteuning op vlak van client care nodig is. De facturatiemedewerker zal zowel Advisors Up-to-date als het consultancydepartement ondersteunen op vlak van facturatie, debiteurenbeheer en andere financiële administratie.”
Welke kwaliteiten zoek je in een nieuwe collega?
We zoeken iemand met sterke commerciële skills. Daarnaast is betrouwbaarheid van cruciaal belang, zowel op persoonlijk als op professioneel gebied. Het vermogen om georganiseerd en gestructureerd te werken is essentieel gezien de diversiteit van onze taken. Het behouden van overzicht en het stellen van prioriteiten is daarom van groot belang. Gezien de internationale aard van onze functie is een brede talenkennis waardevol. Een open, vriendelijke en klantgerichte houding is eveneens essentieel, maar dat spreekt voor zich.
Wie inspireert jou in je carrière en waarom?
Wat betreft mijn inspiratie in mijn carrière, kijk ik naar mijn broer. Toen we naar Duitsland verhuisden, was hij zes jaar oud en worstelde hij vanwege zijn taalachterstand op school. Toch heeft hij zijn studies in IT kunnen afronden door zijn vastberadenheid en geloof in zichzelf. Nu werkt hij bij een IT-bedrijf en volgt hij nog steeds zijn passie. Ik bewonder het doorzettingsvermogen en geduld van mensen die hun interesses najagen, wat aantoont dat je kunt bereiken wat je wilt. Mijn broer is een levend bewijs van de uitdrukking: ‘Waar een wil is, is een weg’.