Blog: Meerwaarde creëren. Het verhaal van Business Manager Nathalie Desmedt

18 oktober

Nathalie Desmedt (43) is sinds 2018 Business Manager bij Akkermans & Partners. In deze gevarieerde functie combineert Nathalie commercieel talent met een passie om meerwaarde te creëren voor klanten en consultants.

Nathalie, kan je jezelf even kort voorstellen?

Ik ben gehuwd en mama van twee zonen (11 en 13). Ik geniet enorm van gezelligheid, zowel thuis, als van een etentje met vrienden op restaurant.

Hoe ziet je loopbaan eruit?

Op een klein intermezzo in de maritieme sector na, heb ik altijd in de verzekeringssector gewerkt. Ik heb eerst ervaring opgedaan in de sector life and benefits (groepsverzekeringen). Daarna was ik beheerder rechtsbijstand en inspecteur in de regio Limburg en Kempen. 

Waarom solliciteerde je bij Akkermans & Partners?

Ik wilde dichter bij huis werken en zocht meer stabiliteit. De job is dichterbij, maar het is geen typische 9-to-5, en gelukkig maar. De uitdaging vind ik net heel prettig.

Wat houdt de functie van Business Manager in?

Het is heel gevarieerd. Ik onderhoud contacten met onze klanten, maatschappijen en makelaars, ik toets noden af en vul die op. Ik help om contracten op te stellen of te verlengen, en bepaal tarieven van tenders. Geen enkele dag is hetzelfde waardoor ik me geen seconde verveel.

De functie heeft ook een menselijk aspect, niet? 

Ik werk inderdaad nauw samen met accountmanagers om posities in te vullen. Ik ondersteun bij contractbesprekingen en loonsvoorstellen. Ik houd ook maandelijkse opvolg- en evaluatiegesprekken.

Je begeleidt het Associate Partnership programma, wat is dat?

Het Associate Partnership is een samenwerking met consultants die op zelfstandige basis met ons samenwerken. Deze samenwerking, het partnerschap, is gebaseerd op een wederzijds belang, waarbij de focus ligt op loyaliteit, kwaliteit en transparantie. We begeleiden onze Associate Partners in hun zoektocht naar opdrachten en tijdens projecten.  Hiervoor staan zowel onze front- als backoffice ter beschikking. Ze kunnen ook rekenen op een maandelijkse opvolging door onze accountmanagers. Bovendien zorgen wij voor een tijdige en stipte betaling van de facturen. Voor startende ondernemers, hebben wij nog een apart programma: het Young Entrepreneurship. De Young Entrepreneurs krijgen o.a. extra begeleiding bij de opstart van hun zaak. We betrekken Associate Partners en Young Entrepreneurs binnen het team, o.a. bij teambuildings en opleidingen, zodat ze zich gesteund en betrokken voelen. 

Wat is jouw toekomstvisie voor Akkermans & Partners?

Groei, op vlak van klanten en sectoren. Momenteel ligt onze focus vooral op de verzekeringssector, maar we breiden volop uit naar banken en ook de zorg.  Ik blijf daarnaast streven naar een veilige en aangename werkomgeving en een eerste klasse dienstverlening voor onze klanten.

Hoe gaan jullie in 2023 inspelen op klantennoden?

Door te blijven luisteren naar wat klanten expliciet en impliciet nodig hebben. Zelf wil ik vooruit blijven denken en mezelf verder ontwikkelen.

Hoe verloopt die ontwikkeling?

Akkermans & Partners biedt veel opportuniteiten voor mensen die willen bijleren. Via Akkermans & Partners volgde ik al verschillende opleidingen zoals communicatiestijlen en leiderschap. Ook word ik vier keer per jaar opgevolgd door een persoonlijke coach, Cindy Jacobs. 

Wie inspireert jou?

Mijn kinderen die mij leren relativeren. Mijn echtgenoot die me door dik en dun steunt. Mijn jeugdvriendinnen, die me uitdagen om de beste versie van mezelf te zijn. Mijn collega’s en tot slot, onze CEO, Sylvie Wymeersch. Ze geeft me vertrouwen en is een waardevolle sparringpartner.

https://akkermanspartners.com/be/wp-content/uploads/sites/3/2023/07/Blog-Nathalie-Desmedt.jpg

This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.